Interiérové trendy 2018 Reštaurácie
- 27 augusta, 2018
- Business, Dizajn interieru, Horeca
- Komentáre vypnuté na Interiérové trendy 2018 Reštaurácie
Interierove trendy 2018 Restauracie
Tak ako sa kultúra marketingu transformuje pod vplyvom sociálnych médií, menia sa aj interiérové trendy určujúce dizajn priestorov v komerčnom sektore. Zariadenia aktívne v segmente HORECA (hotely, reštaurácie, kaviarne) nie sú žiadnou výnimkou z tohto pravidla.
Rastúca publicita HORECA interiérov
V roku 2018 sa priestory hotelov, reštaurácií a kaviarní tešia väčšej verejnej viditeľnosti ako kedykoľvek predtým. A to aj vďaka neustálej dokumentácii zo strany profesionálnych bloggerov, youtuberov či iných kreatívcov na voľnej nohe. Táto skupina tvorcov “contentu” sa popri iných témach čím ďalej tým intenzívnejšie venuje aj oblasti ako je interiérový dizajn. Rovnako obľúbená medzi témami je aj voľba tej správnej lokality na večeru či cestovanie. Tento príval zvýšenej publicity a zdieľania promo obsahu cez rôzne médialne platformy neovplyvnil len spôsob, akým sa vyššie spomínané podniky prezentujú v rámci ich vlastných marketingových aktivít. Podstatne zvýšil aj dôležitosť, ktorá sa sa kladie na dizajn interiéru a kvalitu interiérového vybavenia.
Komunikatívny vizuál a “instagramovateľnosť” ako priorita
Profesionáli v oblasti interiérového dizajnu reštaurácií sú preto vo zvýšenej miere motivovaní experimentovať s inovatívnymi interiérovými prvkami. Obľúbené sú štrukturované tapety, nadrozmerné dekorácie či kreatívne mozaiky z obkladov na stenách a podlahe. Z doplnkov bodujú najmä tie, ktoré najviac provokujú a upútajú oko návštevníka. Dobrými príkladmi sú predmety ako netradičné sochy či expozícia originálneho umenia priamo v interiéri podniku. Autenticita a “instagramovateľnosť” vnútorných priestorov tým pádom nie sú už len prezentačným bonusom. Naopak, stávajú sa z nich základné kritériá pre interiérové riešenie týchto spoločenských objektov.
Miestnosť by mala začať konverzáciu ešte predtým ako si ľudia začnú vymieňať názory.
– Berry Dixon
Vintage náboj v mestských džungliach
Zatiaľ čo v priebehu posledných rokov oslavujú svoju popularitu v komerčných zariadeniach najmä vzory typu retro a predmety so silným “vintage” nábojom, dominantou pre dizajn interieru reštaurácií v roku 2018 sa stal najmä trend pastelových farieb ako je kammená šedá, lososovo-ružová či mentolová. Z najhorúcejších trendov reštauračného dizajnu musíme spomenúť taktiež návrat k prírodným materiálnom ako je masívne drevo a všadeprítomná zeleň. Na vytvorenie jemného kontrastu k týmto prvkom a podporenie relaxačného efektu interiéroví architekti radi používajú metalické akcenty v teplých odtieňoch medi, zlata či bronzu.
HYGGE atmosféra pomocou správneho výberu osvetlenia
Reštauračné osvetlenie je ďalším rozhodujúcim faktorom pre sprostredkovanie tej správnej emócie a dobrého pocitu u návštevníkov podniku. Pri výbere umelého osvetlenia do baru alebo reštaurácie je preto dôležité myslieť na to, aby svetlo malo príjemnú teplotu a podobne ako v domácom prostredí, navodzovalo dojem útulia a relaxu. To je aj podstatou “Hygge” filozofie, ktorá má svoj pôvod v Dánsku a je jednou z vedúcich trendov súčasného dizajnu v komerčných priestoroch.
Svietidá na obrázkoch pochádzajú od talianskeho výrobcu komerčného osvetlenia MODOLUCE. Bližšie info k týmto svietidlám nájdete tu. V prípade akýchkoľvek otázok k produktom a službám týkajúcich sa interier dizajnu reštaurácií prosím neváhajte kontaktovať náš tím a navštíviť naše interiérové štúdio v Bratislave alebo Kežmarku.